januar 24, 2008

Litt mer klær…

Posted in sysaker kl. 9:57 av edrun

Jeg er glad i cordfløyel – det er så mjukt og godt til sånne små tasser 🙂
Nå har jeg sydd en liten kjole, med folder foran og knyting i sidene. Mønsteret er fra Stoff og Stil, men jeg skjønte ikke bæret av det, så jeg endte opp med å bare sy på gefühlen – det er jo ingen som ser at resultatet ikke stemmer heeelt med bildet i katalogen…

img_1696-400.jpg

Jeg pynta med en liten blomst, men den synes jo nesten ikke, så kanskje jeg fjerner den…

img_1702-400.jpg

Jeg har lenge hatt lyst til å sy en tunika i ullfilt – det virker som et godt plagg å bruke på en tidlig vårdag. Fordelen med ullfilt er at man ikke trenger å kante, så det gikk jo så fort å lage! Vips – så var både tunika og lue sydd, og jeg kunne sette meg i sofaen, skru på tven og kante med tungesting til den store gullmedalje. Jeg bomma vel litt på størrelsen, for lua passer nå denne våren, mens tunikaen nok må ligge i skuffen til neste år…

img_1694-400.jpg

2 kommentarer »

  1. bestemor n said,

    Hei Edrun.
    Her var det mye fint å se! Jeg gleder meg til å se alt du har sydd etter jul når jeg kommer oppover! Ullfilt ser ut til å være noe jeg kunne sy av også.
    mange fine linker du hadde også!

  2. Grooo said,

    Åh, den kjolen var NYDELIG!
    Helt fantastisk!


Legg igjen en kommentar

