mars 24, 2008

To nye bukser og en forklekjole til snuppa

Posted in sysaker kl. 15:33 av edrun

Jeg har sydd to bukser med mønster fra «Barnetøy du selv kan sy». Resultatet ble veldig bra! Den ene buksa er en selebukse i rødt cordfløyelstoff og bomullsfor med kjærlighet-på-pinne-mønster – den har oppbrett og god lengde på stroppene, så den kan brukes lenge.

img_2206-400.jpg

img_2209-400.jpg

Den andre buksa er i lilla corfløyelstoff med knappelinning og kant nederst i prikkete bomullstoff. Det blei veldig sleng i beina, så jeg har satt strikk i for å kunne begynne å bruke den før.

img_2213-400.jpg

img_2214-400.jpg

Jeg har også sydd en forklekjole som egentlig skulle brukes sammen med buksa, men den blei litt stor og lang, så jeg tror de må brukes hver for seg. Den er i samme lilla cord og prikkete bomull og kan brukes på begge sider. Jeg har applikerrt på ei krone på den ene sida, og noen rundinger på den andre.

img_1983-400.jpg

img_1987-400.jpg

Denne kjolen lærte meg at jeg må visst begynne å bruke applikasjonsvlieselin…

Legg igjen en kommentar

