mai 5, 2008

Egenkomponert strikkebukse

Posted in strikkesaker kl. 9:56 av edrun

Jeg så et bilde av ei bukse på en blogg jeg leser som jeg syns var så fin, og fikk lyst til å lage en liknende. Siden jeg ikke fant noe mønster med akkurat den formen og størrelsen jeg ville ha, så måtte jeg finne på noe selv. Jeg plukka litt her og litt der og tok litt fra mitt eget hode – slik ble resultatet:

Jeg ville at det skulle være en helårsbukse, så den er strikka i et bomull/lin-garn, og i livet er det et fløyelsbånd. Den blei altfor vid i livet og stor i rompa, men jeg har satt i et tynt strikk, så den holder seg oppe selv om Maren drar opp sløyfebåndet… Den kunne også godt vært litt videre og lenger i beina sånn at den kan brukes lenger – men jeg er stort sett fornøyd med mitt første egenkomponerte produkt!

Legg igjen en kommentar

