mai 5, 2008

Sommerkjole med vaffelsøm

Posted in sysaker kl. 10:08 av edrun

Jeg fikk en gratisutgave av Alt om håndarbeide i posten og fant et mønster på en sommerkjole som jeg bare måtte prøve. Den var kjempeenkel å sy, og vaffelsøm var jo ganske morsomt (eller… vaffelsøm og vaffelsøm – jeg sydde bare med strikktråd som undertråd sånn at stoffet trakk seg sammen, jeg brukte ikke vaffelsømfunksjonen på symaskina). Slik ble den – passer perfekt denne sommeren:

Jeg valgte å ha en blondekant nederst istedenfor en 20 cm lang kappe som det egentlig skulle være, jeg syns den blei lang nok som den var. Den er sydd av et sommerlig bomullstoff som jeg kjøpte fra Reprodepot.

Legg igjen en kommentar

