mai 22, 2008

17. mai-kjolen

Posted in sysaker kl. 9:11 av edrun

Jeg fikk en god idé en gang jeg surfa på Etsy, og endelig fikk jeg satt den ut i livet. Idéen var å bruke en vanlig genser som overdel – da kan kjolen brukes uten at jeg trenger å tenke på å ha noe matchende under, den blir litt mer hverdagslig, og jeg slipper å sy overdelen! Jeg sydde sammen 6 paneler med 3 forskjellige farger og mønster til et skjørt som jeg rynka til slik at det passa til vidda over brystet på genseren. De to delene ble sydd sammen og sømmen er skjult med et brunt fløyelsbånd. Jeg pynta overdelen med et hello kitty-paljettstrykemerke. Genseren er størrelse 3-4 år, så jeg tenkte den ville passe lenge, men jeg glemte jo at sømmen og fløyelsbåndet ikke er elastiske, så den er litt trang å få på allerede… Det blei en av de kjolene jeg er mest fornøyd med, så jeg håper den kan brukes en stund – Maren syns hvertfall strykemerket var veldig fint!

Legg igjen en kommentar

