september 10, 2008

Scootere

Posted in sysaker kl. 8:53 av edrun

Dette scooterstoffet fra Etsuko Furuya er favorittstoffet mitt for tiden, det fins i mange farger, og også med fly og biler. Jeg hadde ca 1 x 1 meter av stoffet, og jeg prøver å utnytte meteren så godt jeg klarer. Har fremdeles litt igjen som skal bli lommebøker og diverse småting.

Jeg så en slik veske på Etsy, og bare måtte sy en til meg selv. Scooterstoffet er en bomull/lin-blanding, og den er fora med vanlig lin. Veska har en lomme utenpå, og tre inni – en stor og to små. Jeg har også sydd på fester til skulderreim, sånn at jeg kan bruke veska under bæretøy og når jeg sykler. Jeg er veldig fornøyd med utseende til veska, og den har også blitt veldig praktisk. Et liiiite minus er at lin blir ganske mykt ved bruk, så veska er litt formløs – kanskje jeg skulle hatt et tynt lag med platevatt inni…

Maren måtte jo få en matchende bukse… For å drøye stoffet (og for at det ikke skulle bli for mye av det gode), er et av beina i vanlig lin med scooterlomme for å balansere litt. Jeg er veldig fornøyd med buksemønsteret mitt fra «Barnetøy du selv kan sy», men det er på tide å forlenge beina litt. Snuppa vokser jo!

2 kommentarer »

  1. Silje said,

    OHH! NICE jeg elsker scooterstoffet.. Men vil du dele hvor man kjøper det? 🙂 Silje

  2. Edrun said,

    Digger det stoffet jeg også!

    Jeg kjøpte de rosa scooterene her: http://www.etsy.com/shop.php?user_id=5111444, også har jeg kjøpt blå og svarte her: http://www.etsy.com/shop.php?user_id=5154544&section_id=5095147. Det er mange på etsy som selger stoff av denne designeren, så du kan bare søke på navnet hans der.


Legg igjen en kommentar

