oktober 31, 2008

Egenkomponert vest

Posted in strikkesaker kl. 13:20 av edrun

Jeg så en nydelig vest designa av Lene Holme Samsøe i denne boka, men siden den ikke er kommet i butikken i Norge ennå, så bestemte jeg meg for å tegne et mønster selv. Jeg kikka på bildet av vesten, og prøvde å få med hjerter, blomster, siksaklinjer og mønster i rett og vrangt slik som det var på vesten i boka. Jeg fikk til et slags mønster, satte meg til å strikke, og fant ut at det var flere ting å tenke på enn at alt mønsteret skulle gå opp i 10. Det er for eksempel ganske tungvint å strikke med fire farger i en runde… Noe anna jeg heller aldri mer skal gjøre, er å strikke mønster mens jeg strikker att og fram – utrolig kjedelig å flytte trådene hit og dit for at de ikke skal synes på rettsiden.

Men da vesten var ferdig, og jeg fikk hekla en kant rundt og dampa og strykt, så blei resultetet veldig bra. Det er faktisk blant annet denne vesten vi brukte da vi var hos fotografen!

Legg igjen en kommentar

